Geoblog.pl    agrafkaisznurek    Podróże    azjatycka (etno)wyprawa    Pierwszy zimowy autostop

Pierwszy zimowy autostop

Chiny
Chiny, Xiahe

Mimo zadymki za oknem, zaryzykowaliśmy autostop przez pustkowia prowincji Gansu. Dodatkową motywację stanowiły autobusy, które przy częstym przemieszczaniu się w Chinach mogą przyprawić o zawrót głowy.

Samo wyjście na główną drogę G213 miało być przyjemnym spacerem. Szybko jednak odpuściliśmy sobie przejście na piechotę, bo na drogę wyskoczyła gromadka psów pasterskich. Nie ma nimi żartów, a samym rozmiarem nie ustępują młodym jakom. Psy zawróciły nas do rogatek Langmusi i stamtąd próbowaliśmy łapać stopa.

Co ciekawe, przejeżdżający mnisi chcieli nas podrzucać do skrzyżowania z drogą główną G213 (ok 2,5 km) za, bagatela, 20 Y. Lekka przesada i, co tu nie mówić, pazerność turystyczna. Na Chińczyków mogliśmy jednak liczyć po raz kolejny i w sumie udało się nam przejechać ponad 160 kilometrów, do miasta Hezuo. Dalej już nie ryzykowaliśmy. Było grubo po 14:00, a słońce zachodzi teraz tuż po godzinie 16:00. A wraz z zajściem słońca, temperatura szybko spada poniżej zera.

W miasteczku jesteśmy chyba jedynymi białymi turystami (i turystami w ogóle). Szczyt sezony w tym regionie przypada na lipiec/sierpień, a kończy się wraz z październikiem. Nie mniej jednak, miasto zapowiada się wspaniale i to nie tylko ze względu na dominującą kulturę tybetańską i wspaniale prezentujące się górskie szczyty.

Jutro cykniemy kilka fotek i jak VPN pozwoli, podzielimy się rewelacjami :)