Geoblog.pl    agrafkaisznurek    Podróże    reset na Wyspach Zielonego Przylądka    Papierologia przed wyjazdem
2021

Papierologia przed wyjazdem

Polska, Warszawa

Przed wylotem na Wyspy ZP należy przygotować:

1. test antygen - max 72 godziny przed wylotem. Nikt tego nie sprawdzał po przylocie na miejscu, ale gdyby jednak wyrywkowo kogoś o to poproszono, ważne info: najbezpieczniej mieć ze sobą pdf lub wydruk z laboratorium z wynikiem testu w języku angielskim. Ale jak ktoś zrobi tak jak my, czyli sprawdzi wynik i zapomni go zapisać w pdf-ie a karteczkę z kodem z laboratorium gdzieś zgubi, można ściągnąć wynik testu z pacjent.gov.pl. Potwierdzenie jest w dwóch językach (PL-ENG) i ma podobną formę jak zaświadczenie o wykonaniu szczepienia przeciw COVID. I niby wszystko świetnie tylko z jakiegoś powodu wszystko jest tam przetłumaczone poza samym wynikiem testu i niby "negatywny" powinien być zrozumiały do każdego również w krajach niepolskojęzycznych, ale jak trafi się formalista to może być kiszka. To tak na marginesie.
2. paszport

Przed lotem powrotnym do PL:

1. jak byliśmy zaszczepieni, to ściągnijmy z pacjent.gov.pl potwierdzenie zaszczepienia bo sprawdzają to na Okęciu, czyli na pozostałych lotniskach w PL na pewno też.
2. Karta Lokalizacji Podróżnego (KLP). Najlepiej uzupełnić to na stronie www i wygenerować sobie pdf. Wszystko sprawnie idzie. Ale jak zapomnimy to też nie ma większego bólu, bo w samolocie dla zapominalskich przygotowane są formularze kart lokalizacyjnych w formie papierowej.