Geoblog.pl    agrafkaisznurek    Podróże    mokotowska kwarantanna    kwarantanna - bąblowania z Bąblem dzień 15
2020

kwarantanna - bąblowania z Bąblem dzień 15

Polska, Warszawa

Teoretycznie dzisiaj ostatni dzień kwarantanny, bo niby liczy się 14 dni od dnia następującego po dniu powrotu do PL. Ja wróciłem w czwartek, 19 marca, więc doliczę sobie jeszcze piątek do tej kwarantanny, czyli w sumie wyjdzie jakieś 15,75 dnia (wieczorem pierwszy raz na spacerniak naokoło budynku).

Jak dla mnie cała lipa wokół tej kwarantanny to fakt, że finalnie to ja sam jestem osobą, która ocenia czy mam objawy, czy też ich nie mam. W sytuacji kryzysu jaki mamy obecnie na całym świecie, osobom, które zostały już w pewnym sensie wydzielone w formie skierowania na kwarantannę, powinno się jakoś certyfikować możliwość opuszczenia domu np. zrobieniem obowiązkowego testu, który miałby potwierdzić, że jesteśmy negatywni. A w obecnej sytuacji to fakt, że moim zdaniem, czuję się dobrze, jest chyba jakąś pomyłką i nie stanowi żadnego zabezpieczeniem dla mojej rodziny i wszystkich innych osób. Może takie testy powinny być odpłatne jakby to miało poprawić ich dostępność? To już nie moja w tym głowa. W każdym razie jutro wychodzę. Czuję się znakomicie... i lepiej dla wszystkich, żeby to była prawda. Tyle w temacie.

Z Wam Bąbel!

A dla zainteresowanych - zasady opuszczenia kwarantanny na podstawie rozporządzenia GIS z dn. 30.03.2020 (wersja oryginalna ze strony głównej GIS):

Kwarantanna – 14 dni

Główny Inspektorat Sanitarny przypomina zasady dotyczące opuszczania kwarantanny.

Kwarantanna nakładana jest na okres 14 dni. Decyzja o kwarantannie wynika z: a) tytułu przekroczenia granicy po 15 marca 2020 r. albo b) może być przekazana ustnie przez pracownika sanepidu.

a) W przypadku przekroczenia granicy – kwarantanna obowiązuje przez okres 14 dni licząc od dnia następnego po dniu przekroczenia granicy. O jej rozpoczęciu i zakończeniu informuje Straż Graniczna w momencie przekroczenia granicy. Dane osób przekraczających granicę trafiają do systemu, który prowadzi wojewoda.

W przypadku wątpliwości dotyczących prawidłowości dotyczących dat kwarantanny związanej z powrotem do kraju po 15 marca, należy kontaktować się z urzędem wojewódzkim.

b) W przypadku kwarantanny nakładanej przez sanepid – o jej nałożeniu informuje, również telefonicznie, pracownik sanepidu. Podczas informacji o nałożeniu kwarantanny pracownik sanepidu informuje o dacie jej zakończenia.

Po dacie zakończenia kwarantanny, w przypadku braku objawów COVID-19, obywatel automatycznie może wrócić do pracy. Nie jest wymagane dodatkowe zaświadczenie od sanepidu.