Geoblog.pl    agrafkaisznurek    Podróże    knock knock    Pozytywne emocje w Maciejowicach
2016

Pozytywne emocje w Maciejowicach

Polska, Maciejowice

Środkowy bieg Wisły ciąg dalszy. Wspaniali ludzie na każdym kroku, począwszy od wędkarzy i kierowców a kończąc na rodzinnych sklepikach i staruszkach żyjących w wioskach na obrzeżach to torfowisk. Mam nadzieję, że w bliskiej przyszłości będę mógł szerzej podzielić się emocjami, które towarzyszą tej przygodzie od pierwszego dnia.

W okolicach Maciejowic można znaleźć mnóstwo atrakcji dla tych starszych oraz dla najmłodszych. Po pierwsze sam klimat Maciejowic. Małe to miasteczko ale ma to coś Można zajrzeć do Muzeum Kościuszki (wstęp 3pln), które zebrało pokaźną kolekcję eksponatów. Dwa kilometry dalej mamy Podzamcze z ruinami Pałacu Zamoyskich. Podobno mają ten obiekt oddać spadkobiercom, więc możliwe że w wkrótce odwiedziny nie będą tak proste jak dzisiaj. Mamy tam też tabliczkę pamiątkową z ostatnich chwil walki T.Kosciuszki. W Podzamczu znajdziemy skręt na Malamowke. To dla miłośników przyrody. Od Malamowke zaczyna się Rezerwat Torfowisk. Jest to też skrót, dla tych z nas, którzy myślą o odwiedzinach Farmy Iluzji. Szlak od Mudum Kościuszki do Farmy to 13 km. Idziemy głównie lasem. Trochę łąkami. Są też fajne skróty przez wąwozy, ale przeprowadził mnie przez nie pań Mirek z Malamowki, więc wskazówek dodatkowych nie dam :-) farma iluzji to coś dla rodzin z dzieciarnia. Znajdziemy tutaj wszystko od lunaparku po gry i zabawy na powietrzu, strzelnice, park linowy, ściankę i odwrócony dom (wstęp 29pln). Jest sporo barów i miejsc piknikowych.